niedziela, 30 kwietnia 2023

Babeczki bananowe


Babeczki bananowe z airfryer

Składniki:

1 szklanka zmielonych płatków owsianych

1 łyżeczka płaska proszku do pieczenia

2 jajka

1 łyżka masła orzechowego (opcjonalne)

1 łyżka syropu z agawy (opcjonalne)

1/2 łyżeczki cynamonu cejloński (opcjonalne)

2 banany dojrzałe, rozgniecone widelcem


Wymieszać płatki z proszkiem do pieczenia, dodać pozostałe składniki i dobrze wymieszać.

Ciasto wyłożyć do foremek muffinkowych. Ja mam sylikonowe, wysmarowałam je lekko olejem z awokado. Foremki napełnić do 3/4 wysokości. Z tej proporcji ciasta wyszło mi 8 babeczek.

Frytownicę nastawiłam na 180°C, gdy się nagrzała wstawiłam 4 babeczki i piekłam przez 10 min. Po tym czasie wyciągnęłam je z frytownicy i ułożyłam na kratce do studzenia, włożyłam kolejną porcję babeczek (czyli następne 4 sztuki) i znowu piekłam przez 10 min. 

Gdy sylikon odrobinę przestygnie ( tak żeby można było go złapać) wyciągnęłam babeczki i odwróciłam spodem do góry aby swobodnie wystygły.


Ciasto jest puszyste, mięciutkie, nie zbyt słodkie, ale takie miało być.

Jeżeli ktoś chce bardziej słodkie, trzeba dodać kilka łyżek cukru, ale to już wg upodobania.


Smacznego!


Babeczki bananowe z airfryer


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie